kenzomacness

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av simone johansen - 5 juli 2013 18:36

           

Av simone johansen - 5 juli 2013 18:20

Under dagens ridpass tränade vi lite skänkelvikningar och framdelsvändningar.

Det gick bättre än väntat faktiskt. 

Han sitter fast i bogen så måste rida loss honom där. Tränade samma övningar igår, så idag ''finslipa'' jag lite bara.

Han kändes betydligt mycket bättre än igår. Det går framåt hela tiden nu! Allt går bara bättre och bättre.

Vilket är super skönt!


I början när jag red Kenzo så gick han inte fram för skänkeln, han stog på bakbenen när jag skulle få honom att gå under sig i form. Han va så himla stel så det var synd om honom! han blev också halt till och från hela tiden. Men nu har han inte vart halt på ett bra tag! (''peppar peppar'') Han går som en klocka nu! 


Bilder från dagens träning kommer lite senare.  


kram

Av simone johansen - 5 juli 2013 14:21

tänkte skriva om gamla häst som har ett nytt hem sen ett och ett halft års tid tillbaka!


han heter General och va min ögonsten! det var det bästa jag hade. han va en mörkbrun varmblodvalack 9 år med såååååå himla mkt personlighet! Han gör verkligen allt för sin ryttare. och det ända han vill är andras bästa! 


jag sålde honom pga tidsbrist. jag hade inte tiden till honom då jag skulle plugga upp mina betyg i skolan. och jag tycker att om man ska äga en häst så ska man ha nästan all tid åt den! Hästen ska alltid gå i första hand! 

Jag förstår verkligen inte dom som köper häst sådär spontant och inte förstår vilket stort ansvar dom lägger på sitt samvete. Innan man köper egen häst ska man verkligen ha tänkt igenom beslutet!

Man ska inte bara åka ner till stallet rida fixa sen åka hem. Man måste ge den kärlek också! 

Jag står säkert i 40 min och bara borstar och myser innan och efter varje ridpass. Man stärker banden mellan häst och människa av att bara pyssla med den!


tillbaka till General.. jag saknar honom så mitt hjärta blöder.. vi har haft så himla roligt ihop! vi klättrade oss upp i utbildningen med både motgångar och framgångar!             

Av simone johansen - 5 juli 2013 14:03

hoppas dom som kommer läsa min blogg kommer tycka den är rolig att läsa. de är så svårt såhär i början, vad man ska skriva om osv.. men efter ett tag flyter det på. på denhär bloggen kommer det förmodligen att vara mest bilder. skriva kommer jag ju också göra såklart men en bild säger faktiskt mer än 100 ord.     

Av simone johansen - 5 juli 2013 13:34

Man ser inte så bra men här är sakerna jag fick av Robin idag:)!

Av simone johansen - 5 juli 2013 11:05

Jag och Robin (min pojkvän) åkte till stallet vid 8 imorse och släppte ut kenzo. Efter det åkte vi in till Västerås för att handla lite saker tills vi ska till Norge. Sen köpte jag lite saker till kenzo också :) bandageunderlägg till benlindor, 3 st pannband och bruna benlindor. Eller jag köpte det inte, jag fick det av min snälla pojkvän :) bild på sakerna är i förra inlägget.

Av simone johansen - 5 juli 2013 09:06

Aj! Fast jag rider med ridvantar får jag ändå Såna himla blåsor på fingrarna.. De gör så fruktansvärt ont!!

Presentation


simone johansen-jag är en tjej på 18 år som rider en häst som heter kenzo. Jag tänkte att ni ska få följa med mig på min resa genom mina första riktiga tävlingar!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards